Meest gestelde vragen

Heb je een vraag voor ons?

Lees onze meest gestelde vragen en antwoorden.

Heb je toch nog een vraag? Neem gerust contact met ons op!

Vragen over dienstencheques

Hoe dienstencheques aanvragen?

Dat is heel eenvoudig. Je maakt een account aan bij Pluxee, zij zijn de officiele uitgever van de dienstencheques. Je krijgt een gebruikersnummer en hiermee kan je je cheques bestellen. Per gewerkt uur betaal je één cheque en als je cheques bijna op zijn, bestel je gewoon nieuwe. Lekker makkelijk!

Wat zijn dienstencheques en waarom zijn ze interessant voor mij?

Dienstencheques zijn een papier of elektronisch betaalmiddel met een waarde van € 9. Deze kan gebruikt worden voor huishoudelijke hulp, zoals bv. Een huishoudhulp of strijkhulp. Deze is extra interessant omdat de Vlaamse overheid een fiscale vermindering van 20 % voorziet. Hierdoor wordt de eigen bijdrage beperkt tot € 7,2 per cheque. Je dient enkel het fiscale attest bij je belastingaangifte toe te voegen.

Zijn er naast de dienstencheques nog andere bijkomende kosten?

Bij Perfectie @ Home geniet je niet alleen van voordelige huishoudelijke hulp met dienstencheques, maar ook van transparante en eerlijke administratieve kosten. Voor de dienstencheques betaal je €9 per cheque, goed voor één uur werk.

 

Daarnaast rekenen we een kleine administratiekost van €0,35 per gewerkt uur, die per trimester wordt afgerekend.

 

Dankzij deze eenvoudige en duidelijke kostenstructuur weet je altijd precies waar je aan toe bent. Bovendien profiteer je van fiscale voordelen, waardoor je netto nog voordeliger uit bent. In Vlaanderen krijg je bijvoorbeeld 20% belastingvermindering op de eerste 167 cheques per jaar, wat de netto kostprijs op €7,20 per cheque brengt.

 

Vragen over je huishoudhulp

Met welke taken kan een huishoudhulp jou helpen?

Onze huishoudhulpen zijn er om jouw leven makkelijker te maken! Hier zijn enkele taken waarmee ze je kunnen helpen:

 

Grondige schoonmaak: Van het stofzuigen van elke hoek tot het laten glanzen van ramen en het schoonmaken van de douche. Jouw huis zal stralen van netheid!


Strijken:
Laat de berg wasgoed aan ons over. Onze huishoudhulpen zorgen voor keurig gestreken huishoudlinnen, elke keer weer.


Maaltijdbereiding:
Geniet van een heerlijke huisgemaakte maaltijd die al klaarstaat in de koelkast wanneer je thuiskomt. Geen stress, alleen lekker eten!


Onze Specialisatie:
Wij richten ons op huishoudelijke taken zoals schoonmaken, strijken en koken. Voor kinderopvang, tuinonderhoud, het wassen van auto's of onderhoud van gemeenschappelijke delen kun je het beste een gespecialiseerde dienst inschakelen.


Met onze huishoudhulpen weet je zeker dat je huis in goede handen is, zodat jij je kunt richten op de dingen die echt belangrijk zijn.

Mag de huishoudhulp roken in mijn huis?

Nee, de huishoudhulp mag niet roken tijdens het werk in je huis. We willen een schone en frisse werkomgeving voor iedereen behouden.

Heeft mijn huishoudhulp recht op pauze?

Ja, je huishoudhulp heeft recht op pauze. Voor elke 4 uur werk heeft de werknemer recht op een betaalde pauze van 15 minuten. Als de medewerker meer dan 6 uur bij één gebruiker werkt, heeft hij/zij recht op een onbetaalde middagpauze van een half uur, die kan worden genomen bij de klant thuis.

Kan mijn huishoudhulp ook in het weekend werken?

Onze poetshulpen mogen op zaterdag werken, maar het aanbod hiervoor is zeer beperkt. Check daarom altijd even bij ons kantoor of er een poetshulp beschikbaar is.

Wat moet ik doen in geval van schade?

Hoewel je huishoudhulp altijd voorzichtig is, kan er soms toch iets misgaan. Gelukkig is Perfectie @ Home verzekerd voor materiële schade als je huishoudhulp hiervoor verantwoordelijk is. Meld schadegevallen binnen 48 uur na het voorval via schade@perfectieathome.be. We zorgen ervoor dat het snel en goed wordt afgehandeld!

Wat als mijn huishoudhulp vakantie heeft?

Wanneer je huishoudhulp met vakantie is, zoeken we graag vervanging voor jou. Onze huishoudhulpen hebben recht op 4 weken vakantie per jaar, maar we helpen je graag verder om ervoor te zorgen dat je tijdens hun afwezigheid niet zonder hulp zit.

Wat moet ik doen als mijn huishoudhulp ziek is?

Als je huishoudhulp ziek is, word je hiervan zo snel mogelijk op de hoogte gebracht door ons kantoor. Je kunt ervoor kiezen om een vervangende hulp aan te vragen. We streven ernaar om zo snel mogelijk een vervanger te regelen op een tijdstip dat jou schikt. Houd er wel rekening mee dat er bij vervanging wijzigingen in het afgesproken uurrooster kunnen optreden.

Wat moet ik doen als ik niet tevreden ben?

Bij Perfectie @ Home streven we ernaar om aan al je verwachtingen te voldoen. Mocht je toch niet tevreden zijn met onze diensten, laat het ons dan zo snel mogelijk weten. Je kunt contact opnemen met je vaste contactpersoon op ons kantoor. Wij nemen je feedback serieus en zullen ons uiterste best doen om samen tot een passende oplossing te komen.

Werken huishoudhulpen en kantoorbedienden op feestdagen en brugdagen?

Nee, zowel onze poetshulpen als kantoorbedienden werken niet op feestdagen of brugdagen. Op deze dagen zijn onze kantoren gesloten en zijn alle medewerkers vrij.

 

Vragen over de samenwerking met Perfectie @ Home

Wat moet ik doen in geval van schade?

Hoewel je huishoudhulp altijd voorzichtig is, kan er soms toch iets misgaan. Gelukkig is Perfectie @ Home verzekerd voor materiële schade als je huishoudhulp hiervoor verantwoordelijk is. Meld schadegevallen binnen 48 uur na het voorval via schade@perfectieathome.be. We zorgen ervoor dat het snel en goed wordt afgehandeld!

Wat moet ik doen als ik op vakantie ga?

Als je van plan bent om op vakantie te gaan, vragen we je om ons dit minimaal 14 dagen van tevoren te laten weten. Dit geeft ons voldoende tijd om de nodige aanpassingen te maken in onze planning. In geval van overmacht, verzoeken we je ons uiterlijk 24 uur van tevoren op de hoogte te stellen. Houd er rekening mee dat je maximaal drie opeenvolgende weken kunt annuleren. Voor meer informatie, vragen of feedback kun je altijd terecht bij je vaste contactpersoon op ons kantoor.

Wat moet ik doen als ik niet tevreden ben?

Bij Perfectie @ Home streven we ernaar om aan al je verwachtingen te voldoen. Mocht je toch niet tevreden zijn met onze diensten, laat het ons dan zo snel mogelijk weten. Je kunt contact opnemen met je vaste contactpersoon op ons kantoor. Wij nemen je feedback serieus en zullen ons uiterste best doen om samen tot een passende oplossing te komen.

Wat is de opzegtermijn?

De opzegtermijn bedraagt 4 weken. Zo kunnen we voldoende tijd nemen om alles netjes af te ronden en eventueel een nieuwe regeling te treffen.

Je thuis piekfijn in orde, zonder zorgen en keer op keer.

Kantoren

Hoofdkantoor

Kapelstraat 25
2540 Hove

Schrijf je in voor de nieuwsbrieven

© Copyright 2024 Perfectie at home – design by Avalanche